Vind gavekort på 450,- kr

Vind et gavekort på 450,- kroner til functionalfoods.dk

Vi udtrækker en vinder den 10. hver anden måned, og vinderen får direkte besked. I mellemtiden sender vi dig guldkorn om Keto, vægttab og sundhed.

Functionalfoods er vores søsterselskab, og vores høje standarder er lagt i de fysiske sundhedsprodukter – Prøv vores Fitbar, Bone broth eller andre gode sager.

Sådan! Du er skide sej. Du har klaret det 28 dages Ketoliv Kickstart! 👏

🌟I bunden finder du en stærk rabatkode og en række andre fede ting

Du skal have kæmpe ros! Keto er striks, og det kan være begrænsende for nogen – For andre er det gået hen og blevet en fantastisk livsstil, der sætter nye standarder for deres helbred.

Uanset hvad Keto er for dig, har du fortjent at give dig selv et klap på skulderen, sådan som du bedst kan lide det.

Vi har sagt til os selv, at vi som minimum skal holde den rene linje i 28 dage. Og det har været et løfte der skulle holdes. Vi har ligeledes lovet os selv, at belønne os, når vi kom i mål. Så for at holde løftet til os selv, vil jeg anbefale, at du belønner dig selv lidt. Det behøver ikke være ved at dykke ned i den store sukkerskål, hvis ikke du har lyst – For det har du formentligt ikke.

Men du har lov til at tage dig selv den frihed du har lyst til. Og hvis du er blevet så glad for den sunde mad (og resultaterne deraf!), at det ikke er nødvendigt, er det måske kun godt!

Det sjove er, at de fleste har svært ved at gå tilbage herfra – så måske har vi nu fanget dig 🐡 😊

 

Hvad er kroppens naturlige stadie?
Efter at have prøvet Keto, står mange tilbage med et spørgsmål om, hvorvidt det kan være “standarden” at svinge så meget i blodsukker, blive træt når kun halvdelen af dagen er gået, være sulten hele tiden, omtåget i hovedet, og alle de andre ting, som mange oplever på en almindelig kost.

Det er ikke sådan det skal være, og vi mener, at vores naturlige stadie er sundhed – og at vi, igennem maden vi spiser, kan definere vores liv, og hvordan vi har det. Det er ikke den eneste faktor, da søvn, motion og stress også har en betydning, men det er en af de helt store områder. Og måske har du nu fået styr på din?

Men hvad så nu?
Hvis Keto var noget for dig, hepper vi stærkt for, at du holder fast i den gode mad, hvor madens kvalitet er den højeste prioritet. Du kan spise dig sund, glad og slank, og du ved nu allerede hvordan.

🔗 Vi vil fortsætte med at hjælpe dig med det, og du kan finde utroligt mange madplaner igennem Ketoliv, og naturligvis altid lave en individuel Keto madplan, hvis du har brug for et struktureret forløb. Brug vores app, hold øje med maden og gør den sunde hverdag nemmere.

En gave for dit hårde arbejde
Brug rabatkoden tillykke30 på www.functionalfoods.dk
Vi vi sætte enormt stor pris på, hvis du gider udfylde en meget kort slutevaluering af Kickstart forløbet her

Sørg derfor nu for, at lave en endelig slutevaluering igennem Vægt funktionen, eller igennem evalueringspapiret. Det sætter tingene i perspektiv at sammenligne resultaterne, og husk så derefter, at rose dig selv for at det store arbejde..

Herfra har vi faktisk ikke mere nødvendigt fra dit Kickstart, men vi giver dig en række tips til, hvad du kan gøre når vægten er nået, snakker lidt omkring, om Keto er for altid, eller om det “bare” er godt at bruge i korte perioder, og så vil vi gerne tilbyde dig gratis Ketoliv app og medlemskab for altid, samt Keto produkter fra Functionalfoods.dk, hvis vi må lave en case omkring dig og dit vægttab.

En kort hilsen fra Nicolai fra Ketoliv:

Jeg har lagt enormt mange kræfter i vores Kickstart forløb, fordi at jeg ved, at det for mange er en katalysator for, at starte en ny livsstil. Det ér vigtigt at blive taget i hånden, og derefter lære, rent kostmæssigt, at stå på egne ben, når vi er blevet skolet i mange år, til at spise på en bestemt måde, der i dag viser sig, ikke at være hverken sund eller holdbar. Derfor glæder det mig helt ufattelig meget, at du er nået hertil, for det beviser, hvor meget vi stadig har at gøre.

Vi lever i et samfund, som kun mere og mere bliver syltet i sukker, og mad af dårlig kvalitet. På jorden bliver vi flere og flere mennesker, men hvis du spørger mig, er løsningen på vores problemer ikke at forringe kvaliteten af mad, men i stedet at gøre det modsatte, og samtidigt nedsætte mængden af vores overforbrug af mad, som oftest er igennem kulhydratholdig mad (slik, sukker, kage, or you-name-it).

Det skræmmer mig hvilken verden jeg giver videre til mine børn. Det er bare misforstået, hvordan kød er blevet det sorte får, både inden for sundhed men særligt også nu for miljøet. Det er misforstået, hvordan vi som mennesker tror, at vi kan tage dyr ud af ligningen for at sundt økosystem, og i stedet producere vores mad på fabrikker. Kød er ikke årsag til vores klimaforandringer, og det er heller ikke en syndebuk for vores helbred. Men det handler slet ikke kun om kød, for vi kan sagtens spise mindre animalsk og mere grønt, men det ene udelukker ikke det andet, og vores samlede sundhed, er et resultat er mange ting. Motion, søvn, de rette næringsstoffer, mad af høj kvalitet, stress, sol, og socialt samvær – Men nu har du en smule styr på, hvordan man kan leve på Keto.

Det her er ikke hvad slutningen på dit Kickstart skal handle om, men jeg er blot taknemmelig for, at du har været igennem det, og jeg håber, at du vil fortsætte med at gøre en forskel for os alle. Tak ❤️


🥲 Tager man vægten på igen, hvis man stopper Keto?

Vi vil her til slut snakke lidt om, netop dét, at stoppe Keto. For mange er Keto blevet en livsstil, og for os, er det sådan vi lever, men hvad gør man, hvis man kun har spist Keto for vægttabets skyld, og man nu er nået i mål?

Faktisk er der lavet studier på, om man tager vægten på igen, når man stopper Keto. En ting er sikkert, og det er, at du tager væske-vægten på igen. Spiser du mange kulhydrater, vil du fylde dine sukkerdepoter mere op, som jo binder væske, så du vil tage 1-2 kg på. Bare husk, at det er ren væske, og det er den vægt du kan svinge med, fra dag til dag.

Du tager ikke vægten på igen, men..
Det største studie omkring, at tage vægten på igen, viste, at du faktisk tager den på, hvis du stopper helt med Keto igen, og går direkte tilbage til “det gamle”. Men vi synes, at det lidt giver sig selv. Hvis du stopper med at pleje din motor, vil den gå i stykker igen, så det handler måske om, at finde et leje, du kan stå inde for, hvor du stadig lever sundt.

Studiet viste, at hvis du overgår til en mere moderat low carb stil, hvor du måske spiser 50-70 gram kulhydrater, og senere en endnu mere liberalt low carb stil, så lærer du din krop at vende sig til ændringen, i stedet for, at den skal omstille sig på én gang.

Så hvis du rammer din ideel vægt, kan det være en idé, netop at gøre sådan – Det du skal gøre er derfor:

  1. Spise Keto som du gør, og opnå din ønskede idealvægt
  2. Acceptere, at i takt med at du spiser flere kulhydrater, vil du tage lidt på i væske
  3. Spise liberalt LCHF, hvor du inkluderer flere kulhydratholdige grøntsager
  4. Muligvis indføre lidt korn og lignende ingredienser, hvis du er til det, men kun spise det i meget små mængder i starten
  5. Langsomt øge dit kulhydrat indtag fra uge til uge
  6. Stadig have et godt standpunkt, hvor du som udgangspunkt holder dig fra chips, slik og søde sager, men kun en gang imellem spiser usundt, og når du gør, så overvej naturlige løsninger som dadler i stedet for slik, mørk chokolade i stedet for lys, ovnbagte rischips (stegt i olivenolie og ikke raps/majs/solsikke olie) og den slags.

 

🔍Keto for altid eller perioder?

Vi har skrevet en hel bog omkring, at spise Keto og leve sundt. Vi fokuserer på, at hjælpe dig med at skabe et liv, der, til trods for samfundets udfordringer, giver dig et lykkeligt, sundt og tilfredsstillende liv. Det giver, et liv hvor kosten er i fokus, men uden at fylde alt!

I bogen kigger vi blandt andet på, hvad evidensen siger om Keto, fra et omfavnende perspektiv. Vi konkluderer fx. flere steder, at Keto ikke er guds gave til mennesket, men at vi som mennesker er tilpasset en sådan livsstil, og derved er egnede til at leve low carb – Og vi understøtter alle vores påstande med kvalitetsstudier, der er lavet af eksperter fra de forskellige områder vi diskuterer.

Så hvis du har brug for at vide mere om den høje mængde fedt, kolesterol, LDL, HDL, og hvordan oxiderede fedtstoffer og sukker hærger i kroppen, når vi spiser usundt? Så er bogen bestemt noget for dig..

– Lektør Lene Hedengran Rasmussen, som anbefaler bøger til biblioteker, udtaler:

[…] meget indbydende og inspirerende, og den oplysende del er meget grundig

🔥 Hjælp os med at fremme en Ketogen livsstil, og opnå gaveregn + gratis Ketoliv for altid

Hvis du har tid og lyst, vil vi gerne lave en “case” omkring dig, hvor vi viser dine før-efter billeder, dine resultater, og laver et interview med dig, omkring hvad du har opnået.

Det bruges på vores hjemmeside, på sociale medier, og generelt set, til at fremme Keto livsstilen.

Til gengæld giver vi dig gratis Ketoliv app og abonnement for altid, og vi tilbyder også en række gratis Keto produkter fra www.functionalfoods.dk (barer, bone broth m.m.), som du kan modtage kvit og frit. Kontakt os på start@ketoliv.dk, og så kan vi tage en snak omkring, hvad du ønsker mest.

Læs fx. Stine eller Malous historie på Ketoliv.dk
Vi tager også personer med i vores podcast, hvis du er interesseret.
Skriv på start@ketoliv.dk

Left Menu Icon