1.0
Kulhydrater / pers.

Fordele

  • Lækkert og smagfuldt tilbehør
  • Passer som tilbehør til mange retter

Ulemper

    Tid
    9
    Smag
    8
    Holdbarhed
    7
    Ingredienser
    9

    Endelig vurdering af retten

    Blomkålsmos kan bruges som tilbehør til det meste, er sundt og lækkert, og kan gøres så fed som du ønsker den. Piskefløde og smør udgør fedtet. Det kan altså booste fedtindholdet af en ret, og kan også have mindre fedt hvis det skal supplere en i forvejen fed ret.

    Blomkålsmos

    Bedøm denne ret

    3.5 fra 4 stemmer
    Køkkentid10 min
    Ventetid5 min
    Samlet tid15 min
    Opskrift til: 2 personer
    Type: [Keto]
    Kalorier: 150kcal
    Kulhydrater: 1g
    Protein: 3g
    Fedt: 12g
    Fiber: 4g

    Næringsindholdet er per person/stk

    Pin Print opskriften

    Ingredienser

    • 1 stk blomkål
    • 20 ml piskefløde
    • 1 spsk smør
    • 1 tsk salt

    Fremgangsmåde

    • Hæld vand i en gryde og sæt det på fuldt blus, så kommer op at koge. Tilsæt salt
    • Split blomkålet i blomkålshoveder, og sæt det i vandet når vandet koger. Lad det koge i 10-15 minutter, og hæld derefter vandet fra (Alt efter hvor tynd du vil have blomkålsmosen, kan du eventuelt lige gemme noget af vandet, til at blande i mosen igen, hvis det bliver nødvendigt. Det gjorde det ikke for os. 
    • Blend blomkålen og giv den lidt piskefløde og en klat smør. Drys eventuelt med purløg eller anden krydderurt (Vi har ikke skrevet den på indkøbslisten, da det er så ubetydeligt for selve retten og kun er til pynt)
    • Retten er god som tilbehør til rigtig mange ting! Slut af med en klat smør inden servering 🙂
    VejledningForstår du ikke tallene i opskriften? Læs her