6.0
Kulhydrater / pers.

Fordele

  • Vildt lækker og smagfuld
  • Hurtig at lave

Ulemper

    Tid
    8
    Smag
    10
    Holdbarhed
    10
    Ingredienser
    10

    Endelig vurdering af retten

    Haydari er en fantastisk dip, med et næringsindhold, der passer perfekt ind i Keto sammenhængen. Og imod hvad mange tror, er den faktisk sindssyg nem at lave. Peberfrugterne bage i ovnen, men resten tager 5 minutter. Utrolig smagfuld og lækker dip!

    Haydari - Cremet dip med feta og peberfrugt

    Bedøm denne ret

    0 fra 0 stemmer
    Køkkentid5 min
    Ventetid30 min
    Opskrift til: 2 personer
    Type: [Keto]
    Kalorier: 332kcal
    Kulhydrater: 6g
    Protein: 19g
    Fedt: 26g
    Fiber: 1g

    Næringsindholdet er per person/stk

    Pin Print opskriften

    Ingredienser

    • 2 stk peberfrugter
    • 200 gram feta
    • 1 bundt frisk persille
    • 3 stk hvidløgsfed

    Fremgangsmåde

    • Dippen er simpel at lave, med en meget lille arbejdstid i køkkenet. Start med at skære siderne af peberfrugterne, og læg dem på en bageplade. Bag dem i 30 minutter i ovnen på 200°. Læg dem med skind siden opad.
    • Tag en gaffel og riv bladene af et bundt persille (super smart tip!) og læg det i en foodprocessor. Tilsæt feta, hvidløgsfed og salt og peber.
    • Når peberfrugterne er bagt, tager du skindet af dem, der eventuelt er brændt på. I skindet sidder mange vitaminer, så vi vil faktisk gerne lade dem blive på, hvis vi kan. Læg peberfrugterne i foodprocessoren og blend det, indtil det bliver en lækker cremet konsistens. Sæt på køl eller spis med det samme.
    VejledningForstår du ikke tallene i opskriften? Læs her