5.0
Kulhydrater / pers.

Fordele

  • Den bedste opskrift på pitabrød vi har fundet
  • Smager neutralt og fint
  • Fyldet kan varieres

Ulemper

  • Kræver at de er ca. 3 mm tykke, ellers puffer de ikke.
Tid
10
Smag
9
Holdbarhed
9
Ingredienser
10

Endelig vurdering af retten

En opskrift på Keto pitabrød der rent faktisk virker. Opskriften er hurtig og nem, og kræver blot 3 ingredienser. Den smager godt i sig selv, og fyldet bestemmer du selv. Den bedste pita opskrift vi har fundet.

Keto pitabrød (uden fyld)

Bedøm denne ret

5 fra 4 stemmer
Køkkentid5 min
Ventetid12 min
Samlet tid17 min
Opskrift til: 2 personer
Type: [Keto]
Kalorier: 293kcal
Kulhydrater: 5g
Protein: 25g
Fedt: 14g
Fiber: 13g

Næringsindholdet er per person/stk

Pin Print opskriften

Ingredienser

  • 140 gram revet ost
  • 6 spsk pofiber
  • 1 stk æg

Fremgangsmåde

  • Tænd for ovnen på 200°
  • Smelt osten i mikrobølgeovnen af 2 omgange. Først i 20-30 sekunder, hvorefter du rører i det med en ske. Derefter 30 sekunder mere, og så skulle den gerne være smeltet som den skal. Ellers giver du den til osten er helt smeltet.
  • Tilsæt pofiber og æg, og bland det med en ske. Smid skeen og tag fat med hænderne, og bland det godt og grundigt.
  • Del dejen i det antal du laver til (standardopskriften er 2), og læg dem på et stykke bagepapir
  • Tag et stykke bagepapir mere og læg det ovenpå. Pres ostemassen flad, og brug eventuelt en kagerulle for at gøre den helt flad. Prøv at få den til at være ca. 3 mm i tykkelsen, da det giver det bedste resultat
  • Hvis den er mindre, puffer den måske ikke nær så meget, eller slet ikke. Så hvis den ikke puffer, er den for tynd.
  • Bag i ca. 12 minutter, eller til de er gyldne of puffede, og tilsæt det fyld du ønsker
VejledningForstår du ikke tallene i opskriften? Læs her