6.0
Kulhydrater / pers.

Fordele

  • Velsmagende og lækre
  • Sprøde og Keto venlige
  • Godt ernæringsindhold, og fantastisk med en Keto opskrift på tarteletter

Ulemper

  • L
Tid
7
Smag
9
Holdbarhed
8
Ingredienser
7

Endelig vurdering af retten

De her Keto tarteletter er utrolig gode. De knaser mere end almindeligt, men smagen er god, og fyldet klarer resten. De er velsmagende og føles som rigtige tarteletter, som vi længe har forsøgt at skabe. Smag dem og elsk dem!

Keto tarteletter

Bedøm denne ret

5 fra 1 stemme
Køkkentid15 min
Ventetid25 min
Samlet tid40 min
Opskrift til: 2 personer
Type: [Keto]
Kalorier: 884kcal
Kulhydrater: 6g
Protein: 44g
Fedt: 73g
Fiber: 5g

Næringsindholdet er per person/stk

Pin Print opskriften

Ingredienser

Tarteletter
Fyld

Fremgangsmåde

Tarteletter
  • Tænd ovnen på 175°.
  • Kom alle ingredienserne til tarteletterne i en blender, og blend det. Loppefrøskallerne skal have lov til at suge væske i mindst 10 minutter, så det ændrerkonsistens. Lad derfor tarteletdejen trække i mindst 10 minutter.
  • Del herefter dejen i 6-7 dele, og læg dem på bagepapir.
  • Læg et stykke bagepapir oven på dejstykkerne, og rul dem flade. Fjern det øverste bagepapir.
  • Tag nogle muffinforme, og stil dem på hovedet på en bageplade med bagepapir.
  • Læg dejcirklerne over hver sin muffinform, så de får tarteletform, og bag dem i ovnen i ca. 15 minutter, eller til de tager farve i kanten.
Fyld
  • Steg kylling i lidt smør på en pande. Tag det af og riv kyllingekødet fra hinanden med 2 gafler.
  • Skær det nederste af dine asparges af, og læg den øverste del i et fad. Tilsæthønsebouillon. Lad det trække i 5 minutters tid.
  • Hæld bouillonen over i en gryde, og tilsæt flødeost, pofiber og salt. Pisk det godt med et piskeris.
  • Skær aspargesene i stykker. Kom asparges og kylling i gryden. Varm fyldetgodt igennem i 5-10 minutter, og kom det i dine tarteletter, når du er klar til at spise.
VejledningForstår du ikke tallene i opskriften? Læs her