Medlemsmenu

Interesseret i at lære om Keto? Tjek vores nye vidensbank ud!

Ugentlig KETO madplan – Uge 21

Maden i uge 21

I uge 21 fejrer vi, at vi nu har lavet en ugentlig madplan i et helt år! 🥳 Det betyder, at du har madplaner tilgængelige for alle årstider, højtider, ferier og andre lejligheder, som du frit kan benytte, hvis den ugentlige ikke lige passer dig. Det er vi vildt glade for, da det er en lille milepæl for os. Men det betyder ikke, at vi stopper med at lave madplaner, for tingene ændrer sig år for år, og ligesom vi har gjort indtil nu, laver vi madplanen til næste uge, ud fra en række kriterier, der blandt andet inkluderer vejret (de fleste vil have mere sommerlig og frisk mad, når vejret er godt!), mærkedage og andre forhold.

Næste uges madplan er ingen undtagelse. Vi starter mandag med en såkaldt buddhabowl med kylling og soltørrede tomater. En buddhabowl er et udtryk for en skål med lækkerheder, der kan kombineres på mange forskellige måder og madvarer. 

Tirsdag er en oksebavette på en bund af salat med salattern. Du kan også sagtens bruge andre typer af oksekød, men ernæringsudregninger passer på tyndbryst 

Onsdag er rødkålsbåde med tacokød og en hjemmelavede (og super nem!) avocadomayo. Torsdag er curry (eller karry? vi foretrækker curry!) med kokosnød og rejer. Brug kylling hvis du ikke kan lide rejer. Og fredag slutter vi af med en snitzel med asparges og drys af parmesan, sammen med verdens bedste (og nemmeste) champignonsovs!

Aftensmad
Mandag: Buddhabowl med kylling og soltørrede tomater
Tirsdag: Oksebavette på bund af salat med salattern
Onsdag: Rødkålsbåde med tacokød og avocadomayo
Torsdag: Curry med kokosnød og rejer
Fredag: Stegt snitzler med asparges, parmesan, og verdens bedste champigonsovs
Lørdag: Valgfri
Søndag: Valgfri

Hvis du vil bruge madplanen som den er, og ønsker en indkøbsliste, klikker du på knappen “Indkøbsliste”.
Hvis du derimod ønsker at ændre i madplanen, tilføjer du den til din madplanlægger ved at trykke “Tilføj til din madplanlægger”. Herefter bliver du viderstillet til din madplanlægger, hvorefter du trykker på madplanens navn.

Vær opmærksom på, at du kan tilføje frokost og morgenmad i din madplanlægger også, og dermed få en madplan for hele dagen. Du kan altid se næringsindholdet for dagen, og når du er klar, laver du blot en indkøbsliste. God fornøjelse!

Left Menu Icon