1.0
Kulhydrater / pers.

Fordele

  • Giver et godt fedttilskud
  • Lækker og flødeagtig kaffe

Ulemper

  • Skal drikkes med det samme, da smør+olie ellers gør den kold
Tid
9
Smag
10
Holdbarhed
7
Ingredienser
8

Endelig vurdering af retten

Keto kaffen er for mange et must, for at kunne leve på keto. Den kan laves på mange måder, hvor hovedingredienserne er kaffe og MCT eller kokosolie, for at opnå et energiboost fra mellemkædede triglycerider der optages og bruges som energi med det samme.

Keto kaffe "bulletproof"

Bedøm denne ret

4.41 fra 15 stemmer
Køkkentid2 min
Ventetid1 min
Samlet tid2 min
Opskrift til: 1 person
Type: [Keto]
Kalorier: 188kcal
Kulhydrater: 1g
Protein: 0g
Fedt: 21g
Fiber: 0g

Næringsindholdet er per person/stk

Pin Print opskriften

Ingredienser

  • 1 kop kaffe
  • 1 spsk MCT olie
  • 5 ml smør 1 tsk

Fremgangsmåde

  • Lav din kaffe som du elsker den. Espresso, stempelkande, moccamaster, you name it.
  • Tilføj kokosolie, en klat smør eller lidt piskefløde, alt efter dit behov. Mange tilføjer kokosolie eller MCT. Der er mange variationer, men pointen er, at skabe et hurtigt måltid, baseret på en kop kaffe, som giver et fornuftigt fedt tilskud.
  • Det kan være en fordel at piske det lidt. Et rigtig godt værktøj til dette er en lille håndholdt mælkeskummer, som kan fåes i fx. Ikea.
Noter:
MCT olie optages med det samme i kroppen og bruges som energi, ved at skippe kroppens første metabolisme.
VejledningForstår du ikke tallene i opskriften? Læs her