Vind gavekort på 450,- kr

Vind et gavekort på 450,- kroner til functionalfoods.dk

Vi udtrækker en vinder den 10. hver anden måned, og vinderen får direkte besked. I mellemtiden sender vi dig guldkorn om Keto, vægttab og sundhed.

Functionalfoods er vores søsterselskab, og vores høje standarder er lagt i de fysiske sundhedsprodukter – Prøv vores Fitbar, Bone broth eller andre gode sager.

🧀 Hvor meget fedt, skal man egentligt indtage fra kosten?

Keto er low carb, high fat. Vi spiser high fat i forhold til den generelle befolkning som sikkert spiser fedtfattigt, men der hersker en lille misforståelse om, at man skal proppe sig med fedt.

 

Er dit mål vægttab, vil du gerne nedbryde fedtet du har på kroppen, og ikke det (kun) det du spiser

Er du ude efter vægttab, så er hele målet, at du skal nedbryde fedtet du har på kroppen. Det gør du ikke, hvis du konstant fylder din krop med fedt (eller andre former for mad), og vi skal derfor lige kigge lidt på, hvor meget fedt, man faktisk skal spise.

Keto har haft sit opsving i USA, og bruger man mange amerikanske sider om sine kilder, kan man godt misforstå pointen og  tro, at Keto handler om, at spise oceaner af fedt.

Som du kan se, hvis du har lavet en Madprofil i vores app eller på ketoliv.dk, så er vores anbefalede fedtindtag, kun en lille smule højere end dit proteinindtag, og det er helt bevidst. Vores udregning tager højde for de danske og ideelle forhold, når det kommer til vægttab, og vores praktiske erfaring er baseret på mange tusinder af eksempler.

 

Du vil indstille kroppen til at forbrænde kropsfedt

Du indstiller din krop til vægttab, ved at drage fordel af ketose, og ved at holde et kalorieunderskud, som gør, at du nedbryder kropsfedt. Hvis nogen anbefaler store mængder smør i kaffen, kokosolie, piskefløde på mange ting, og måske store mængder ost, så skal du ikke følge det.

Det eneste tidspunkt, hvor en såkaldt bulletproof kaffe giver mening, er hvis den kan erstatte et helt måltid, uden at det påvirker dig på anden vis. Altså uden at du bliver sulten, får ubehag eller føler dig træt og energiløs. Et nærende og sundt måltid, er oftest det bedste alternativ. Og har du ikke mulighed for det, anbefaler vi faktisk at dyrke periodisk faste, men det kommer vi til i uge 4. Det skal du ikke gøre nu.

 


▶️ Har du spørgsmål eller kommentar, så stil det herunder 👇

Left Menu Icon